Nieuws Oktober 2014

Barça-visier op Ajax

In de persconferentie na de 3-0 overwinning op Eibar van zaterdagavond vertelde coach Luis Enrique: “Een team kan altijd beter worden en we streven daar ook naar. Tegen Eibar speelden alle spelers goed, dat is waar we naar op zoek waren. Het is moeilijk om te scoren als de tegenstander met vijf spelers in de defensie staat. Het is niet verontrustend als de tegenstander een kans creëert, dat hoort bij het spel. We kijken naar wat er niet goed ging in een wedstrijd en zorgen dat we het verbeterd wordt. En nu op naar Ajax.”

Alle ogen zijn gericht op aanstaande dinsdag als Barça om 20:45 uur de volgende Champions League wedstrijd in Camp Nou wacht tegen AFC Ajax. “Wij moeten die wedstrijd winnen”, aldus Xavi, die één van de doelpuntenmakers was tegen Eibar.

De Spaanse media blikken uiteraard al vooruit naar El Clásico van komende zaterdag. “Het is geen toeval dat we in de competitie ongeslagen zijn en nog geen tegendoelpunt hebben gehad. We werken keihard en iedereen doet er alles aan om zijn taken goed uit te voeren, maar we moeten eerst nog tegen Ajax”, vervolgde de aanvoerder zijn verhaal. “En die moeten we, zeker na de misstap tegen PSG, zien te winnen. We hebben de 3 punten nodig.”

Geen rust dus voor de spelers van FC Barcelona. De selectie werd zondagochtend weer verwacht op het Ciutat Esportiva Joan Gamper voor een lichte hersteltraining. Barça B spelers Munir El Haddadi, Sandro Ramírez, Pol Calvet, David Babunski en Edgar Ié trainden met de spelers van het eerste elftal mee. Serio Busquets, Neymar, Lionel Messi, Douglas Pereira en Thomas Vermaelen werkten apart van de groep hun persoonlijke trainingsprogramma af.

Video: www.fcbarcelona.cat