Nieuws November 2014

De selectie bekend voor Ajax

Bij FC Barcelona staat vanaf zondag, alles in het teken van de wedstrijd Ajax-Barça. In de voorbereiding op deze wedstrijd, kreeg Luis Enrique te maken met een aantal tegenvallers.

Andres Iniesta raakte geblesseerd in el Clásico, maar er was nog een sprankje hoop dat hij mee kon doen in de wedstrijd tegen Ajax. Maar de middenvelder blijft in Catalonië achter om verder aan zijn herstel te werken.

De volgende tegenvaller voor Enrique is het wegvallen van Mathieu. De Franse verdediger hield aan de verlies partij tegen Celta de Vigo een kuitblessure over. De verwachting is dat de verdediger twee tot drie weken niet kan spelen.

Alba kamt ook met fysieke problemen. Hij heeft zondag een MRI scan ondergaan en is dezelfde middag nog onder behandeling geweest bij de club arts, Dr. Pruna. Hij zal wel met het team in het vliegtuig stappen richting Amsterdam, maar het is nog onzeker of hij kan spelen.

Oud Ajacied Thomas Vermaelen, zal woensdag niet kunnen spelen in de Arena vanwege een blessure. Middenvelder Sergi Roberto, mist de confrontatie met de Amsterdammers ook vanwege een blessure. Tegenover het wegvallen van bovenstaande spelers staat de terug keer van Piqué. Daarnaast zal Suárez tegen zijn oude club, zijn debuut maken voor Barça in de Champions League.

Enrique heeft de volgende twintig spelers opgeroepen voor de kraker tegen Ajax: Ter Stegen, Bravo, Masip, Montoya, Piqué, Rakitic, Sergio, Xavi, Pedro, Suárez, Messi, Neymar Jr, Rafinha, Mascherano, Bartra, Douglas, Alba, Adriano, Alves en Munir.