Nieuws November 2021

Celta de Vigo – FC Barcelona: 3-3

Ongelofelijk. Bij rust met 0-3 voor staan en als eindstand 3-3. En het had voor de rust wel 0-5 kunnen staan. Maar de nummer 15 wist in de allerlaatste minuut er nog een punt uit te slepen. Geen van de vedetten wist Celta in de 2e helft van het doel te houden. En de jonkies? Weer 2 blessuregevallen: Ansu Fati en Nico.

Onder een heerlijk najaarszonnetje was de 1e kans voor Celta (Aspas in de 2e minuut). Barça had in de laatste 3 uitwedstrijden niet gescoord. Ansu Fati scoorde met een fraaie bal in de hoek in de 4e minuut de 0-1. Barça had de smaak te pakken. Busquets scoorde in de 17e minuut de 0-2 (in dezelfde hoek waarin Fati ook gescoord had). Celta kwam niet verder dan wat kleine kansjes.

In de 34e minuut was het weer raak. Een kopbal van Memphis verdween in het doel: 0-3. Het onheil sloeg weer toe. Ansu Fati moest in de 44e minuut van het veld met (vermoedelijk) een hamstringblessure. Dat brengt het aantal op 9 geblesseerden. Misschien wel 10 want Nico viel ook uit.

Celta ging in de 2e helft de strijd aan. Op zoek naar een punt of meer. En Barça liet zich volledig aftroeven: de passing en de dekking waren totaal niet meer verzorgd. En dan roep je het onheil over jezelf af: 1-3 in de 51e minuut; 2-3 in de 73e minuut; 3-3 door Aspas in de laatste minuut van de blessuretijd. Kansen Barça? 1 bal op de lat na een schot van Frenkie de Jong.

Het hele team faalde collectief in de 2e helft. De coach wist niet wat hij zag. Weer 2 punten mis gelopen in de strijd om de bovenste plaatsen. Volgende wedstrijd: Barça – Espanyol. Genoeg werk aan de winkel voor Xavi!!

Opstelling: ter Stegen, Alba, Lenglet, Eric Garcia (46”Araujo), Mingueza, Frenkie de Jong, Busquets, Nico (59”Puig), Memphis, Ansu Fati (46”Balde), Gavi (80”Abde Ezzalzouli) Foto: fcbarcelona.com