Nieuws Oktober 2023

Derde zege FC Barcelona: 2-1

Na de 2-1 zege op Sjachtar Donetsk gaat Barça aan kop in groep H van de Champions League. De stand is nu als volgt:

1. FC Barcelona 3-9

2. FC Porto 3-6 (1-4 winst bij Antwerp)

3. Sjachtar 3-3

4. FC Antwerp 3-0

Dat betekent dat FC Barcelona zich zo goed als zeker geplaatst heeft voor de volgende ronde. En dat met een team met 6 geblesseerden en 1 geschorste speler (Gavi). Onduidelijk is nog welke geblesseerde spelers fit genoeg zijn voor El Clásico. Xavi zal er natuurlijk alles aan doen om de Madrilenen te verslaan.

Barça begon voortvarend aan de wedstrijd. Kans voor Fermín na 7 minuten. Sjachtar liet Barça het spel maken en dat resulteerde na 30 minuten in de 1-0 voor FC Barcelona. Curieus: schot van Fermín op de paal waarna de bal bij Torres kwam. Met een hard schot zorgde hij voor vreugde in het stadion (goed gevuld met 41.000 toeschouwers): 1-0. 6 minuten later gevolgd dor een hard schot op het doel van Sjachtar: via de binnenkant van de paal de bal in het netje: 2-0. Fermín maakte zijn eerste doelpunt in de Champions League!! Fermín viel op door zijn harde werken en zijn goede spel en inzicht. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven!

In de 2e helft speelde Barça een tandje lager. El Clásico in de hoofden? Ze lieten Sjachtar meer op de helft van Barça komen. Buitenspeldoelpunt van Ferran in de 59e minuut. In de 61e minuut moest Romeu zijn man laten lopen. Dat leidde tot de 2-1 via Sudakov. Was toch ff slikken. In de 69e minuut wel een doelpunt voor Barca. Helaas afgekeurd wegens buitenspel. Ferran had geen geluk. Inn de 75e minuut maakte Marc Guiu zijn debuut in de Champions League. U weet wel: van die goal tegen Atlétic Club…..

Barça bleef slordig in de opbouw wat nog tot een paar goeie schoten van Sjachtar leidde. Ter Stegen kwam niet echt in gevaar. Toch nog een goede kans voor Sjachtar in de 82e minuut: schot ging net naast. FC Barcelona speelde de wedstrijd professioneel uit (met een aantal wissels) en zo bleef na deze overwinning de koppositie gehandhaafd.

Overmorgen (zaterdag 16.15 uur) El Clásico. Apart: FC Barcelona speelt El Clásico met het logo van de Rolling Stones op het shirt!

Zie vrijdag voor een uitgebreide voorbeschouwing.

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Cancelo, Alonso (70”Balde), Araujo, Martínez (80”Christensen), López (80”Casado), Gúndogan, Romeu, Torres, Félix (75”Guiu), Yamal

Foto: fcbarcelona.com