Nieuws Februari 2024

Celta de Vigo – FC Barcelona 1-2

70% balbezit en de daaruit voortvloeiende kansen bezorgden FC Barcelona de terechte zege bij Celta. De eerste kans voor Barca was er 1 voor Yamal in de 9e minuut. Lamine is altijd dreigend aanwezig, een genot voor zijn teamgenoten.

De 1e kans van Celta was in de 12e minuut door Strand Larssen. Gevaarlijke spits, al 9 doelpunten voor zijn club. Lewandowski heeft er tot nu toe 10 gescoord. Een kans van Yamal leidde tot een corner in de 24e minuut. Helaas geen succes.

De daarop volgende 20 minuten leken meer op een schaakspel. Yamal bleef actief met een schot in de 44e minuut. Een minuut later was het dan toch raak voor Barça. Slim passje van Yamal op Lewandowski die met een gericht schot in de hoek van het doel de 1-0 binnenschoot. Alweer zijn 11e van het seizoen. Ruststand: 0-1

Aan het begin van de 2e helft viel Martínez in voor Araújo. Even was de organisatie weg en Aspas scoorde in de 47e minuut de 1-1 waarbij de bal via Koundé in het doel verdween. Grote vreugde in het met 23.000 toeschouwers gevulde stadion.

In de 58e minuut kwamen Raphinha en Gúndogan voor Roque en Christensen. Beide ploegen creëerden niet veel kansen. Wel nog een kans voor Celta in de 66e minuut. In de 75e minuut kwam Fermín Lopez voor Pedri. Beide ploegen leken tevreden met een gelijkspel.

Daar dacht de scheidsrechter anders over: penalty voor Barça nadat Yamal onderuit gehaald werd in het strafschopgebied. Lewandowski achter de bal: penalty gestopt maar de doelman kwam te vroeg van zijn lijn. En dus moest de penalty opnieuw. Weer kwam de doelman te vroeg van zijn lijn maar dat maakte niets uit: Lewandowski schoot de bal loepzuiver in de rechterhoek: 1-2. Zijn 12e doelpunt.

De scheidsrechter liet nog even doorspelen (tot de 100e minuut) maar er werd niet meer gescoord. Zege met 1-2!!

Een mooie opsteker voor de zware uitwedstrijd tegen Napoli op woensdag 21 februari 21.00 uur.

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Cancelo, Koundé, Cubarsí, Araújo (46”Martínez), Christensen (58”Gundogan), Frenkie, Pedri (75”Lopez), Yamal (98”Romeu), Lewandowski, Roque (58”Raphinha)

Foto:fcbarcelona.com