Nieuws December 2023

Valencia - FC Barcelona: 1-1

Barça had 3 punten nodig om aan te klampen bij de top van de Primera División. Valencia stak daar een stokje voor. In een vol Mestalla (42.000 toeschouwers) kwam Barça niet verder dan een gelijkspel. Als Girona haar wedstrijd wint, komt het verschil op 9 punten. Een te grote afstand halverwege het seizoen.

Natuurlijk is er nog van alles mogelijk maar dan zal het een stuk beter moeten. De enige met een voldoende was Frenkie, die uitgeroepen werd tot meest waardevolle speler. Trouwens Iñaki Pena speelde ook een prima partij. Het was aan hem te danken dat het bij 1-1 bleef. Hij moest in het begin al optreden op kansen van Valencia.

Lewandowski deed, zoals altijd, zijn best maar hij is hopeloos uit vorm. Schoten naast en over. Wel een mooie halve omhaal die meer verdiende. In de 55e minuut de onverwachte 0-1 voor Barça. Schitterende pass van Frenkie naar Raphinha die de bal voor het doel legde waardoor Félix makkelijk kon scoren.

Maar Valencia nam hier natuurlijk geen genoegen mee en in de 70e minuut scoorde Hugo Guillamón de 1-1. Niet onverdiend. Mestalla ging er nog eens goed voor zitten en de aanmoedigingen werden steeds luider. Barça had nog 2 x een kans via Ferran Torres en 1 kans via Araujo. Valencia had nog wat kleine kansen. En zo eindigde de wedstrijd in een teleurstellende 1-1.

Geen idee hoe Barça het wil doen maar er is behoefte aan versterking in elke linie. Een vervanger voor Gavi (hij wordt gemist!), een scorende spits en een middenvelder die Frenkie kan ondersteunen. Zo niet, dan zijn we in maart op alle fronten al klaar!

Visca Barça!!!

Opstelling: Iñaki Peña, Balde, Cancelo, Koundé, Araujo, Frenkie, Gúndogan (81” Yamal), Pedri, Félix (72”Torres), Raphinha, Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com