Nieuws Februari 2018

Contractverlenging Sergi Roberto

Toen Sergi Roberto 14 jaar oud was, verruilde hij zijn geboorteplaats Reus voor La Masia.

De ex-Nàstic Tarragona middenvelder verbeterde zich ieder jaar en werd een belangrijke speler voor het Barça B elftal van Luis Enrique. Regelmatig mocht hij invallen in het eerste team. Zijn promotie naar het eerste team kwam in 2013, het team werd toen getraind door Gerardo Martino. Hij kreeg rugnummer 24 toebedeeld. Onder leiding van de Argentijnse coach speelde 27 wedstrijden, 17 in La Liga, 6 in de Copa del Rey en 4 in de Champions League. Het daaropvolgende jaar onder Luis Enrique, speelde Sergi Roberto in 18 wedstrijden, 12 in La Liga, 2 in de Champions League en 4 de Copa del Rey. Hij scoorde 2 doelpunten in de Copa Del Rey.

De speler tekende in het bijzijn FC Barcelona president Josep Maria Bartomeu zijn contractverlenging tot 2022. Hij verklaard dat het verlengen van zijn contract zijn eerste keuze was. "Ik heb altijd voor Barcelona willen spelen, en ik ben al een fan vanaf ik klein jongetje was. Ik ben nu al 12 jaar bij Barça en mijn doel is om zo lang mogelijk bij de club te blijven" verteld Roberto.

De jongeman uit Reus, wat op 1 uur reizen ten zuiden van Barcelona ligt, had ook nog een wijze raad voor jonge spelers die bij de club komen. “Ze moeten bereidt zijn om ervoor te vechten, geduld te hebben en het niet opgeven.”

Sergi Roberto is heel mooi voorbeeld, vanwaar dit toe kan leiden.

Foto:www.fcbarcelona.com