Nieuws December 2021

Sergio “Kun” Agüero stopt

Een triest verhaal. Sergio "Kun" Agüero stopt met voetbal vanwege gezondheidsklachten (hartritmestoornissen). Hij maakte het zelf bekend. Met tranen in zijn ogen. En met trots voor wat betreft zijn carrière. Hij kreeg de verdiende steun van Laporta die naast hem zat. Uiteraard kost het tijd om het afscheid te verwerken. Een verslagen man van slechts 33 jaar oud.

In de wedstrijd tegen Alaves begonnen de eerste klachten. Met 33 jaar te jong om al te stoppen. Zijn carrière voor het Argentijnse elftal is nu ook voorbij. Trots op zijn loopbaan met vele doelpunten en prijzen: Independiente, Atletico Madrid, Manchester City, FC Barcelona en het nationale elftal. Blij met zijn carrière die begon op 5-jarige leeftijd. Hele dagen en avonden bezig met de bal met als doel te mogen spelen bij de grote clubs. Hij bedankte al degenen waarmee hij gespeeld heeft.

Vooral Barça heeft hem goed gedaan: “Ik wil al mijn medespelers bij Barça bedanken voor de geweldige steun”. Groots was zijn tijd bij Independiente, Manchester City en het onlangs winnen van de Copa América met Argentinië. Laporta gaf aan dat Agüero altijd kan rekenen op steun van FC Barcelona, waarvoor hij 5 wedstrijden speelde. Hij prees de bijdrage van Agüero aan het nationale en internationale voetbal. Een groot speler die helaas genoodzaakt is te stoppen.

De loopbaan van Sergio “Kun” Agüero wordt gekenmerkt door vele doelpunten:

436 doelpunten in 802 wedstrijden waarvan:

23 x Independiente

101 x Atletico Madrid

260 x Manchester City

1 x Barça (tegen Madrid!!)

9 x Argentijnse jeugdteams

42 x Argentinië

In totaal 21 trofeeën. Op 1 juli tekende Agüero een contract met FC Barcelona. Hij maakte zijn debuut op 17 oktober in een wedstrijd tegen Valencia. 4 wedstrijden in La Liga en 1 in de Champions League. Veel te weinig natuurlijk. Laatste wedstrijd tegen Alaves op 30 oktober waar de eerste klachten zich aandienden. De dokter stelde problemen met het hart vast. Advies: geen topvoetbal meer. Met recht: een triest verhaal. We wensen Sergio “Kun” Agüero beterschap en veel succes!! Hopelijk zien we hem nog in een andere functie bij Barça.

foto: fcbarcelona.com