Nieuws Juli 2023

Sergio Roberto heeft er zin in

Onze nieuwe aanvoerder heeft wel zin in een potje voetbal tegen Real Madrid. Zaterdagavond 23.00 uur kan hij aan de bak. Samen met zijn teamgenoten: El Clásico. Ditmaal gespeeld in de Tour US 2023 in het AT&T Stadium in Dallas.

El Clásico is niet zomaar een wedstrijd. Of het nu in de competitie is of voor de beker. Vriendschappelijke wedstrijd: dat bestaat niet! Beide partijen willen erg graag winnen. Madrid heeft inmiddels 2 wedstrijden gespeeld in de TOUR, Barca nog maar 1.

Sergio vervolgt: “een van de doelen is natuurlijk om lichamelijk fit te zijn. De competitie start alweer half augustus. Ook is het belangrijk dat de jongelingen en de nieuwkomers zich zo snel mogelijk aanpassen. Oefenwedstrijden zijn dan van groot belang”

Sergio is trots de nieuwe aanvoerder te zijn. Een droom die uitkomt. En een eer. Het vervult hem met trots!! Doel: het hooghouden van de beker van de Champions League in Wembley. En dat met de beste selectie ter wereld! Door de komst van Martínez, Gündogan en Romeu zijn we er alleen maar sterker op geworden.

Het wordt de 5e onderlinge ontmoeting in 2022/2023. 3 x winst voor Barça (incl. de Spaanse Supercup). Het is de derde maal dat beide clubs elkaar treffen tijdens een Tour USA.

Een nulletje of 3: daar gaan we voor!

Visca Barca!!

Foto:fcbarcelona.com