Nieuws September 2022

Eindelijk winst bij Cádiz

Normaal begint een verslag van de wedstrijd aan het begin. Zaterdagavond was dat anders. Een supporter werd onwel, vermoedelijk een hartstilstand. De keeper van Cádiz, Ledesma, was zo slim de AED naar het betreffende vak te brengen.

Gezien de tijd dat het spel stil gelegen heeft gaf wel aan dat het niet zomaar een reanimatie was. Uiteindelijk kon de voorzitter van Cádiz het publiek laten weten dat het slachtoffer bij kennis was en naar het ziekenhuis kon worden gebracht. Voetbal is belangrijk maar een mensenleven is veel belangrijker. Namens de Fan Club Barcelona veel beterschap!!

Xavi begon met een veredeld B-elftal aan de aftrap in het Estadio Nuevo Mirandilla. Dit met het oog op de Champions League wedstrijd tegen Bayern. De 1e helft was niet om aan te zien. Laag tempo, erg weinig kansen, niet ingespeeld. Snel vergeten.

Daar kwam gelukkig in de 2e helft verandering in. Frenkie de Jong opende in de 55e minuut de score. Lage schuiver: 0-1. In de 65e minuut de 0-2 door Lewandowski (na hard werken). Barça had de smaak te pakken. Ansu Fati scoorde in de 86e minuut na een assist van Lewandowski:0-3. Het slotakkoord was voor Dembélé: kappen, draaien en vervolgens binnen schieten: 0-4

Aantal schoten Barca: 16 (op doel 8). 6 schoten van Cádiz (0 op doel). Balbezit Barça 71%. En zo kwam een lastige wedstrijd toch nog tot een goed einde. Bayern München is het volgende slachtoffer!!

Visca Barca!!!

Opstelling: Ter Stegen, Bellerin, Araujo, Piqué, Balde (78”Marcos Alonso), Frenkie, Busquets, Gavi (57”Pedri), Raphinha (72”Ansu Fati), Depay (57”Lewandowski), Torres (57”Dembélé)

Foto: fcbarcelona.com