Nieuws November 2023

Gemakkelijke winst in El Clásico Femení

In een met 39.000 toeschouwers goed gevuld Olympisch Stadion Lluis Companys, hadden de vrouwen van FC Barcelona geen moeite met de vrouwen van Madrid: 5-0. Voorafgaand aan de wedstrijd werd Marta Torrejón gehuldigd voor haar 400e wedstrijd.

Paralluelo startte in de spits. Irene Paredes was afwezig wegens ziekte. Madrid begon goed aan de wedstrijd. Totdat Graham Hansen en Aitana zich ermee gingen bemoeien. Vanaf dat moment hadden de vrouwen van Barça de wedstrijd in handen. Scoreverloop:

1-0 Aitana in de 16e minuut. Assist Graham Hansen. Even later bijna de 2-0. Schot tegen de paal door Aitana. Vooral Graham Hansen was erg actief. Een doelpunt van haar kon dan ook niet uitblijven.

2-0 Graham Hansen in de 43e minuut; scoort uit de rebound na een verwoestend schot van Paralluelo

3-0 Mariona in de 45e minuut; corner Mapi Leon. Mariona krult de bal in het Madrileense doel. Ruststand: 3-0

Door een aantal wissels bij Madrid werd het spel na rust wat evenwichtiger. FC Barcelona creëerde nog wel wat kansen. Vooral Aitana had er zin in! Met lange runs probeerde ze nog te scoren maar helaas. Onze eigen Brugts viel nog in de 70e minuut in. Ze was nog dicht bij een doelpunt!!

4-0 Pina in de 91e minuut. Na een assist van Aitana (wie anders?); een gemakkelijke intikker voor Pina.

5-0 Vicky in de 93e minuut. Nog net voor het eindsignaal.

De fans? Een prima sfeer! De wave door het stadion en bij elke pass van Barca klonk het “olé”.

Het gat tussen de nummers 1 en 2 in Spanje is groot. Geen enkele reden om aan te nemen dat FC Barcelona Femení geen kampioen gaan worden. Een geweldige selectie van ervaren en jonge speelsters. In de Champions League zijn ze ook goed begonnen. Onder aanvoering van een geweldige staf.

Visca Barça Femení!!

Opstelling FC Barcelona Femení: Coll, Bronze, Engen, Mapi, Battle (85”Corrales), Aitana, Walsh, Guijarro (70”Torrejón), Graham Hansen (86”Vicky), Salma (70”Brugts), Mariona (77”Pina)

Opstelling Real Madrid Femenio: Rodriquez, Olga, Kathellen, Ivana, Hernández, Abelleira (46”Zornoza), Toletti, Caicedo (67”Svava), Raso (46”Feller), del Castillo, Bruun (46” Oroz)

Foto: fcbarcelona.com