Nieuws Februari 2014

Focus op Rayo

In aanloop naar de kraker tegen Manchester City (dinsdag) moet Barça nog een tussendoortje spelen. Het gevaar is dat er over de wedstrijd tegen Rayo Vallecano wordt gekeken. En dus zet Gerardo Martino de mannen op scherp.

De Argentijnse oefenmeester vrijdag op de persconferentie: “Rayo thuis is een lastige wedstrijd en we moeten winnen om bovenaan de competitie te blijven staan. Het deed erg pijn om de koppositie te verliezen tegen Valencia, en het was hard werken om de plek weer terug te krijgen na de winst op Sevilla.” De trainer die overtuigd is van zijn eigen werkmethodes is niet bang dat de blaugranas al met hun hoofd bij dinsdag zijn. “We zijn perfect gefocust op de wedstrijd tegen Rayo omdat het zo belangrijk is om bovenaan de competitie te blijven. Maar het gaat een moeilijke wedstrijd worden”, aldus Martino.

Een motivatie waarom het een moeilijke wedstrijd gaat worden gaf Martino niet. Rayo Vallecano, op dit moment de vierde club uit Madrid draait een uiterst stroef seizoen en is terug te vinden op plek 19 van de Primera División. De ploeg van coach Paco Jémez behaalde maar 20 punten uit 23 wedstrijden en moet vrezen voor degradatie. Vorige week won zijn formatie wel met maar liefst 4-1 van Malaga. Rayo Vallecano is een in 1924 opgerichte Spaanse voetbalclub uit de Madrileense wijk Vallecas. De club speelt sinds 2011 op het hoogste niveau van Spanje. Deze week trok Rayo een nieuwe speler aan. Razvan Rat kwam transfervrij over van West Ham United. Bij de Londense ploeg kreeg de Roemeens international regelmatig speeltijd maar in goed overleg werd zijn contract ontbonden. Het is nog onbekend of hij zaterdag in actie komt tegen FC Barcelona.

Bij de Catalanen ontbreekt Xavi, die zich richt op het Champions League duel tegen Manchester City. Neymar keert wel terug in de selectie en de verwachting is dat hij als invaller wat speeltijd gaat krijgen.

De wedstrijd tegen Rayo Vallecano begint om 20.00 uur in Camp Nou. Fan Club Barcelona doet verslag via Twitter, en binnen een half uur na afloop staat er verslag op onze website.