Nieuws Augustus 2019

Johan Cruijff Stadion geopend!

Op dinsdagavond is het Johan Cruijff stadion op het Ciutat Esportiva Joan Gamper geopend met een duel tussen de Juvenil A van Barça en Ajax U19. Voor het duel werd het stadion feestelijk geopend door Danny en Jordi Cruijff. Tijdens de opening waren er veel speciale genodigden, zoals Carles Puyol, Éric Abidal, Patrick Kluivert en Marc Overmars. Natuurlijk waren ook de selectiespelers als Frenkie de Jong, Lionel Messi, Sergio Busquets, Gerard Piqué en Sergi Roberto aanwezig.

De blaugranas, getraind door Víctor Valdés, begon sterk aan het duel en kreeg in het eerste half uur een aantal kansen. Na een half uur kwamen de Amsterdammers, met Johnny Heitinga langs de lijn, beter in de wedstrijd. Dit leidde in de 37e minuut tot een doelpunt van Ajax, toen Naci Ünüvar van net buiten het strafschopgebied aan kon leggen. In de resterende 10 minuten voor rust was het een leuke open wedstrijd om naar te kijken, met kansen over en weer. Geen van de ploegen wist echter nog te scoren voor de rust, waardoor beide ploegen met 0-1 gingen rusten.

Na rust konden zowel Barça als Ajax het hoge tempo uit de eerste helft niet volhouden. Hierdoor was het na rust minder aantrekkelijk als de eerste helft. Een klein kwartier voor het einde verdubbelde Ajax de score door een fraai doelpunt van, wederom, Ünüvar. De talentvolle aanvaller van Ajax kreeg 5 minuten voor tijd een publiekswissel en ging onder luid applaus van het veld. In de resterende tijd wisten beide ploegen niet meer te scoren, waardoor het bij 0-2 bleef. Het duel werd afgesloten met vuurwerk.

Foto: www.fcbarcelona.cat