Nieuws Juni 2021

Technische functie voor Jordi Cruijff

De oud-speler keert na 25 jaar terug bij zijn grote liefde: FDC Barcelona. Vanaf 1 augustus zal hij een technische functie gaan vervullen. Details zijn nog niet bekend. Jordi speelde van 1993 tot 1996 bij Barça (53 wedstrijden, 11 goals). Daarvoor in diverse jeugdteams.

Zijn komst werd mede mogelijk gemaakt door zijn huidige club, Shenzhen FC (president: Kwok Ying Shing) en de Kaisa groep. Met deze medewerking kon Jordi vrij gemaakt worden van zijn contract. Na zijn tijd bij Barça speelde hij o.a. bij Manchester United , Alavés en Espanyol.

Jordi was eerder al technisch directeur bij AEK Larnaca uit Cyprus en Maccabi Tel Aviv uit Israël. Hij heeft de  halve wereld afgereisd en vele clubs onder zijn hoede gehad. Tijdens de verkiezingen sprak Jordi zijn steun uit voor Laporta.

Over zijn terugkeer: “FC Barcelona is een heel bijzondere club voor mij. Natuurlijk vanwege de rol van mijn vader Johan. Het voelt als thuis komen. Ook voor mijn familie. Ik ben trots dat ik iets kan beteken voor de club”. Jordi: we zullen nog zeker van je horen. Visca  Barça en veel succes.

foto:fcbarcelona.com