Nieuws September 2016

Messi matchwinner bij rentree

Lionel Messi kondigde afgelopen zomer aan dat hij zou stoppen als international van het Argentijnse elftal, nadat de superster voor het tweede achtereenvolgende jaar er niet in was geslaagd om de Copa América te pakken met zijn land. De Argentijnen verloren de finale van het Chileense elftal, en na afloop kondigde een woedende Messi aan dat zijn tijd als international erop zat. Hij kwam later echter terug op zijn beslissing, en besloot zich alsnog beschikbaar te stellen voor het Argentijnse elftal. De rentree van Messi was indrukwekkend. Tegen Uruguay wist Messi de enige goal te maken en dus kroonde hij zich tot matchwinner. Messi schoot vlak voor rust de 1-0 tegen de touwen, na een schot dat door de Uruguayaanse verdediger Giménez van richting werd veranderd. Hierdoor heeft het Argentijnse elftal de leiding weten te grijpen in de kwalificatie voor het WK van 2018. Messi heeft zijn vorm dus weer goed te pakken, ook in nationaal verband.