Nieuws Augustus 2021

FC Barcelona meldt het vertrek van Lionel Messi

De hoop op een langer verblijf van Messi bij Barça is vervlogen. De club en Messi waren het eens over een nieuw contract. Financieel was het een moeilijk verhaal o.a. gezien de beroerde economische situatie bij FC Barcelona en de regels van La Liga. In het statement van de club staat:

“Beide partijen betreuren het dat de wensen van de speler en de club niet kunnen worden ingewilligd”. Na bijna 21 jaar komt er een einde aan het tijdperk Messi bij FC Barcelona.

Wat zullen we hem missen: zijn geweldige techniek en inzet, zijn drang naar de goal en het winnen van prijzen, zijn handen in de lucht na weer een doelpunt, de kennis van voetbal overdragen naar de andere (jonge) spelers, zijn vele prijzen, zijn geweldige vrije trappen en ga zo maar door.

Voor Lionel Messi kwamen de mensen naar Camp Nou. Ze zullen zeker blijven komen maar wat een leegte op het veld. Lionel, bedankt voor al die mooie jaren. We zullen je vreselijk missen. En wat je ook verder gaat doen: heel veel succes!

Foto:fcbarcelona.com