Nieuws Februari 2011

Terugvechten op zijn best!

Onder leiding van Guardiola heeft Barça diverse keren bewezen terug te kunnen komen van een achterstand. Zo raakten de Catalanen niet in een shock na de verloren thuiswedstrijd tegen Hercules op 11 september, maar bleven ze na die wedstrijd maar liefst 28 wedstrijden ongeslagen. Ook na de 3-1 nederlaag voor de beker tegen Betis bleef het team van Guardiola niet hangen in de treurnis van een verloren wedstrijd; het verlies werd gevolgd door 5 overwinningen op rij.

Dit is je terugvechten op zijn best! De spelers weten wat ze moeten doen om als team terug te komen van een tegenslag; en dan ook meestal in stijl!

Wanneer de critici gaan suggereren dat er iets mis is bij FC Barcelona, zorgden de spelers er direct voor dat die niets meer te zeggen hadden. Zoals na het verlies in de thuiswedstrijd tegen Rubin Kazan, bleven ze 16 wedstrijden op rij ongeslagen totdat Barça uiteindelijk op 6 januari verloor van Sevilla voor de Spaanse beker. Dat verlies in de Copa del Rey werd weer gevolgd door zes opeenvolgende overwinningen totdat er uiteindelijk werd verloren van Atlético Madrid.

Daarnaast is bij de return in Camp Nou waarschijnlijk Carles Puyol weer terug van zijn knieblessure. De Captain van Barça brengt het team vaak geluk. Barcelona verloor dit seizoen vier duels (Real Betis, Hercules, Sevilla en Arsenal) en in al die duels speelde Puyol niet mee.

“Ik ben ontdaan dat we hebben verloren, maar we hebben nog een return om alles goed te maken”, zei Guardiola. “Ik weet niet hoe ver we gaan komen, maar we zullen wel onszelf blijven. Het wordt een spectaculaire return.”

Kortom, het belooft op 8 maart een spannende return in Camp Nou te worden!