Nieuws Januari 2024

Bonmati the Best!!

Nog een prijs voor Aitana Bonmatí. De middenveldster van Barça is tijdens het FIFA-gala voor het seizoen 2022/2023 uitgeroepen tot winnaar van de 'The Best'-prijs en voegt daarmee nog een prijs toe aan haar toch al groeiende collectie.

Op de Eventim Apollo-locatie in Londen ontving Barça's nummer 14 haar onderscheiding tijdens de galaceremonie georganiseerd door het bestuursorgaan van de voetbalwereld, en eindigde voor haar mede-Wereldbekerwinnaar en voormalig teamgenoot Jenni Hermoso en Linda Caicedo van Real Madrid.

Dankwoord

Toen Aitana haar trofee in ontvangst nam, zei ze: "Twee weken geleden, toen 2023 eindigde, werd ik helemaal nostalgisch. Het was zo'n uitzonderlijk, uniek jaar, en ik zal het mijn hele leven herinneren. Ik ben zo trots op de prijs om 2024 hiermee te beginnen, maar ik ben het verschuldigd aan de teams waartoe ik behoor, Barça en de nationale ploeg."

Ze bedankte haar teamgenoten, de staf, de directeuren, de clubmedewerkers, en ook aan iedereen die met het nationale team werkt. "Zonder jullie zou ik niet zijn waar ik nu ben en dat zou ik ook doen" Ik ben de speler die ik ben. Mijn eeuwige dank aan iedereen die mij nooit in de steek heeft gelaten: mijn familie, vrienden, iedereen die hier voor mij is geweest. Ik feliciteer alle genomineerden en ben er trots op deel uit te maken van zo'n krachtige groep vrouwelijke spelers. spelers die helpen de wereld te veranderen."

Naast haar naasten en dierbaren werd Aitana op deze speciale dag vergezeld door Elena Fort, vice-president van de Institutional Area, en Xavier Puig, het bestuurslid dat verantwoordelijk is voor het damesvoetbal.

Opnieuw een prijs voor de beste ter wereld

De middenveldster uit Sant Pere de Ribes bij Barcelona heeft tot nu toe in haar carrière vrijwel alles gewonnen wat er te winnen valt met Barça; landstitels, de Champions League en het winnen van het WK met de nationale ploeg. Op individueel niveau werd Bonmatí vorige week oktober tijdens een ceremonie in Parijs bekroond met de prestigieuze Ballon d'Or.

Foto: www.fcbarcelona.com