Nieuws Oktober 2015

Vaste waarde Sergi Roberto

Dit seizoen is de 23-jarige Sergi Roberto een van de uitblinkers in het team van Luis Enrique. Sergi bewijst keer op keer dat zijn coach terecht vertrouwen in hem heeft met sterke optredens in wedstrijden en straalt een zelfverzekerdheid uit op het veld die je niet vaak ziet bij zo’n jonge speler.

Roberto heeft sinds de zomer van 2015 al 597 minuten gevoetbald en staat daarmee op de 6e plaats van spelers met de meeste speelminuten. Het vaakst speelde Mascherano (745’) en daarna volgen Busquets (736’), Rakitić (731’), Suárez (720’) en Neymar (717’). Bijzondere aan Sergi Roberto is dat hij niet alleen op zijn favoriete positie op het middenveld is ingezet door Enrique, maar ook als verdediger aan de rechterzijde ter vervanging van Dani Alves. Het was aan zijn spel niet te zien! De jonge Catalaan paste zich naadloos aan zijn nieuwe positie aan en zorgde door zijn aanvallende kwaliteiten voor veel mooie aanvallende acties, vaak in combinatie met Rakitić.

Zijn mooiste moment tot nu toe is uiteraard zijn bijdrage aan de belangrijke overwinning in de Champions League tegen Bayer Leverkusen in Camp Nou. Sergi Roberto, in de 72e minuut in het veld gekomen voor Rakitić, zette zelf de aanval op en bracht Jordi Alba in stelling. De verdediger gaf een fraaie voorzet op Munir, die niet twijfelde en direct de trekker overhaalde. In eerste instantie smoorde dit schot in de verdediging, waarna Sergi Roberto de zeer belangrijke gelijkmaker tien minuten voor het einde van de wedstrijd eindelijk in het doel werkte. Slechts enkele minuten later maakte Luis Suárez het feest compleet door voor de 2-1 te zorgen.

Sergi Roberto is in de negen jaar dat hij van FC Barcelona voetbalt uitgegroeid van talent tot een vaste waarde in het eerste team van Barça en, als hij blessurevrij blijft, kunnen de fans nog veel genieten van zijn aanvallende én verdedigende kwaliteiten!