Nieuws Augustus 2012

Welkom terug, David Villa!

David Villa heeft eindelijk zijn langverwachte rentree in het competitievoetbal gemaakt na bijna acht maanden aan de kant gestaan te hebben. Tito Vilanova wisselde Sergi Roberto na 73 minuten in het vriendschappelijke duel tegen Dinamo Boekarest, en ‘El Guaje’ mocht het veld betreden voor het resterende kwartiertje.

Na de wedstrijd zei Tito: “Ik sprak met de doctoren en de fysiotherapeuten, en Villa was er klaar voor om op zijn minst vijftien minuten te spelen. Het is heel belangrijk voor ons om spelers terug te laten keren, vooral als ze zo geliefd zijn als Villa.” Daaraan voegde hij toe: “Afgelopen jaar misten we Villa omdat hij een speler is die garant staat voor doelpunten. We hebben hem heel hard nodig.”

David Villa brak zijn linkerbeen in de halve finale van de Wereldbeker voor Clubs, gespeeld in Japan in december vorig jaar. Daardoor miste de aanvaller de tweede helft van het seizoen, maar ook het EK. Het eerste goede nieuws kwam op 31 juli, toen de medische staf van de club Villa het groene licht had om te spelen. Dat betekende echter niet dat hij al fit was om dat te doen, en sindsdien heeft hij extra hard gewerkt om weer wedstrijdfit te worden. Afgelopen zaterdag tegen Dinamo Boekarest maakte hij zijn rentree, en kan Tito Vilanova er zeker van zijn dat de Spaanse aanvaller weer tot zijn beschikking staat in het 2012/13 seizoen.