Nieuws November 2015

David Fernandez Borbalán fluit El Clasico

De Spaanse voetbalfederatie RFEF heeft dinsdag bekend gemaakt dat David Fernandez Borbalán zaterdag de leiding heeft over het duel tussen Real Madrid en FC Barcelona. De arbiter floot twee keer eerder El Clásico. In 2011 floot Borbalán El Clasico voor het eerst. Toen liep de wedstrijd uit in een massale vechtpartij. José Mourinho had hier een groot aandeel in aangezien hij degene was die de inmiddels overleden Tito Vilanova in het oog prikte,ook werden er verschillende rode kaarten uitgedeeld. Barcelona won het duel met 3-2. Enkele maanden laten floot de Andalusiër wederom de clasico. Toen wonnen de Catalanen het competitieduel met 1-3. El Clásico begint zaterdag in Santiago Bernabeu om 18.15 uur.