Nieuws Juli 2016

Welkom, Denis Suárez!

Met het nieuwe seizoen alweer in het nabije verschiet heeft FC Barcelona haar selectie alvast versterkt met Denis Suárez! De Club heeft besloten om gebruik te maken van de in het contract opgenomen optie op terugkopen. Suárez, momenteel in dienst bij Villarreal, zal terugkeren naar de blaugranas voor liefst vier seizoenen, met een mogelijkheid tot verlenging op basis van het aantal wedstrijden dat hij in zijn vierde seizoen zal spelen. Op dinsdag zal Suárez zijn medische testen ondergaan en diezelfde dag zal zijn terugkeer tevens vastgelegd worden met een korte fotosessie. Woensdag volgt dan de ondertekening van zijn contract en zijn officiële presentatie als nieuwe FC Barcelona speler.

Het is niet voor het eerst dat Denis Suárez het Barça-shirt draagt. Dat deed hij reeds in het 2013/14 seizoen voor Barça B, waar hij in 36 wedstrijden zeven keer tot scoren kwam en elf assists leverde. Dit bracht hem onder de aandacht bij Sevilla, waar hij enorme stappen maakte en tevens de Europa League titel aan zijn palmares toevoegde. Het seizoen erop stapte hij over naar Villarreal, terwijl Barça de terugkoop-optie (waarvan nu gebruik wordt gemaakt) in handen hield. Bij Villarreal speelde Suárez 48 keer, waarvan 36 keer in de basisopstelling, scoorde hij vijf doelpunten en gaf hij elf assists.

Nu keert de 22-jarige Suárez terug naar de Catalaanse grootmacht om het middenveld te versterken en is de eerste aankoop voor het 2016/17 seizoen.

Kijk hier een video van de beste momenten van Denis Suárez!