Nieuws November 2011

WK tegenstanders bekend

Volgende maand staat voor FC Barcelona  de halve finale van het WK voor clubs op het programma. In Japan treffen de Catalanen op 15 december de winnaar van de wedstrijd tussen de Afrikaanse kampioen Espérance Tunis en het Qatarese Al Saad, kampioen van Azië. Als Barça deze wedstrijd weet te winnen wacht op 18 december de finale. De tegenstander komt uit de tweede halve finale en deze gaat tussen het Braziliaanse Santos en het Mexicaanse Monterrey, Auckland City uit Nieuw-Zeeland of de kampioen van Japan.

De kenners verwachten dat de WK-finale een strijd tussen FC Barcelona en Santos zal worden. Dit wordt dan ook gelijk de strijd tussen Messi en Neymar genoemd. Maar voordat het zo ver is, moeten beide ploegen eerst met hun tegenstanders afrekenen in de halve finale.