Nieuws Oktober 2014

Xavi: “We zijn op de goede weg”

Barça middenvelder Xavi Hernández opende dinsdag een Cruyff court in zijn woonplaats Terrassa. Na de opening een interview waarin hij inging op de eerste wedstrijden van het seizoen onder de nieuwe coach Luis Enrique. “We zijn goed begonnen en op de goede weg”, verklaarde El Profe, die vervolgde met: “We hebben een goede verdediging en we spelen goed. Iedereen voert zijn rol goed uit.”

De middenvelder is ook tevreden over zijn eigen prestatie. “Ik werk hard en train op 100 procent. Daarnaast zal ik alles doen voor het team. Ik voel me goed en heb het naar mijn zin”, aldus Xavi, die de laatste twee wedstrijden, thuis tegen Granada en het uitduel tegen Rayo Vallecano aan mocht treden.

Tot slot sprak de middenvelder over een van de meest besproken aanvallers van dit moment: Luis Suárez. Xavi gaf aan blij te zijn met de komst van de Uruguayaan. “Ook Suárez traint hard. Hij is een geweldige speler en geeft ons veel aanvallende impulsen. Het enige probleem van dit moment is dat hij nog niet mag spelen”, verklaarde Xavi.

Video: www.fcbarcelona.cat