Nieuws Juli 2022

Xavi: het was een geweldige tour

Dat was het zeker. 3 x winst, 1 x gelijkspel. De wedstrijd tegen New York Red Bulls bracht een 2-0 zege. Het was meteen de laatste wedstrijd in de USA. Doelpunten van Dembélé (40e minuut) en Memphis (87e minuut). 70% balbezit. 600 passes (3 x zoveel dan New York). 14 schoten, 7 op doel. (New York: 7 schoten, 0 op doel). Wat een overmacht van Barça!

Barça startte zeer aanvallend; kansen genoeg! In de 40e minuut een perfecte pass van Raphinha op Dembélé die met een kanonskogel de keeper van New York passeerde. Geen kansen voor New York. Wel voor Barça. Memphis profiteerde van een aarzeling in de defensie van New York: 0-2. En daar bleef het bij.

Xavi: het was een positieve tour op een hoog niveau. Goede sfeer. 3 gewonnen wedstrijden. Nieuwelingen hebben zich snel aangepast. En Madrid verslagen!!

Volgende wedstrijd: Joan Gamper trofee tegen Pumas. Zondagavond 7 augustus 20.00 uur.

Foto: fcbarcelona.com