Nieuws Maart 2011

Assist koning Messi

Naast zijn enorme bijdrage voor het team met het maken van doelpunten, neemt Messi ook een koppositie in als het gaat om het aantal assists. De kleine Argentijn nam al maar liefst 17 assists voor zijn rekening.

Daarmee verbreekt hij nu al het record van Xavi uit het seizoen 2008-2009. De middenvelder kwam in dat seizoen tot een totaal van 16 assists, maar deed daar dus een heel seizoen over. Messi heeft nog 9 wedstrijden te gaan om het record nog scherper te zetten.

De bijdrage dit seizoen van Messi is dan ook ongelooflijk groot. Zo gaf hij in alle wedstrijden samen al 21 keer de beslissende pass. Dat naast een doelpunten aantal van 45 maakt nog maar eens duidelijk hoe belangrijk hij is voor deze ploeg.