Nieuws Oktober 2010

Interview Johan Cruijff

Nadat het een tijdlang stil is geweest rond Johan Cruijff heeft hij deze week weer van zich laten horen. In een interview dat hij gaf aan Onda Cero liet hij weten veel respect te hebben voor José Mourinho als trainer maar ziet hij de Portugees nooit trainer worden van zijn elftal. “Als trainer heeft hij veel bereikt maar er is meer nodig om een goed trainer te zijn zoals respect voor de club, het instituut en de socios”: aldus Cruijff.

Tevens uitte hij kritiek op het feit dat Sandro Rosell zich, tijdens de afgelopen zaterdag gehouden Asamblea, onthield van stemming over het door het vorige bestuur gevoerde beleid. “Ik denk dat de voorzitter altijd de koers moet uitzetten. Hij kan zich niet neutraal opstellen. Wanneer er onrust is in de top dan merkt men dat ook daaronder. Je kan er op wachten tot de onrust ook het eerste elftal raakt.”.

Aangaande het niet afreizen van de internationals van Barça naar de uitreiking van de Premio Principe de Asturias merkte hij op daar begrip voor te hebben. “Men kan niet verwachten dat de genomineerde spelers vrijdag op een gala aanwezig zijn omdat op vrijdag, zaterdag en zondag de wedstrijden van de Liga gespeeld worden”.

Tot slot zei hij over het vertrek van Ibrahimovic bij F.C. Barcelona: “Iedereen is zoals hij is. Deze relatie functioneerde niet en dan moet men beslissingen nemen”.