Nieuws Maart 2023

Interview Lewandowski

Lewandowski praat in het interview (met BARÇA MAGAZINE) over hoe zijn 1e 7 maanden zijn verlopen en hoe het elftal terug knokt naar waar het thuis hoort nl. bovenaan. Het optimisme is groot, gezien de resultaten in La Liga.

In mijn 1e maand kon ik al zien wat voor potentie er binnen de selectie is. Om dat te verbeteren is geduld een schone zaak. Het kost tijd en training. Jonge spelers die nog veel moeten leren, maar we zitten op de goede weg. Ze hebben tijd nodig.

En die krijgen ze ook d.m.v. tactische en technische zaken. Plus de gesprekken bv. de evaluatie een dag na de wedstrijd. Xavi was in staat de zaken die op het veld gebeurden, goed te analyseren. Met de bal en zonder de bal (minstens zo belangrijk). Hij verwacht van de spelers dat ze bv. in de 1e helft zelf bijsturen in plaats van te wachten op de rust.

De Poolse international gaf aan dat er in het huidige voetbal bijgestuurd moet worden als de wedstrijd daarom vraagt. Mooi voetbal is goed maar het gaat uiteindelijk om het resultaat. Zoals Barca tien jaar geleden speelde kan het niet meer. We moeten ons aanpassen aan het huidige voetbal en laten zien wat we in huis hebben.

Slotconclusie: Robert is op de goede weg. En FC Barcelona ook.

P.S. ondertussen heeft Lewandowski weer mee gedaan met de training!!

Foto:fcbarcelona.com