Nieuws Februari 2016

Topscoorders Messi en Suárez

Na de eerste twee maanden van het kalenderjaar 2016 voeren Lionel Messi en Luis Suárez het scorebord van de Europese topscoorders aan.

Sinds Oud & Nieuw hebben de twee Blaugrana’s elk 14 keer het doel getroffen, meer dan alle aanvallers van de vijf topcompetities (Primera División, Premier League, Bundesliga, Serie A en Ligue 1) op de Europese velden.

De laatste wedstrijd van 2015 was de gewonnen finale van het WK voor clubteams en het bracht de Catalanen geluk. Geen van de 14 Spaanse duels die daarop volgde (8 in de Primera División en 6 voor de Copa del Rey) gingen verloren. De Barça-spelers scoorden daarin maar liefst 44 doelpunten, een gemiddelde van 3,1 treffer per wedstrijd. Het duo Messi-Suárez zorgde voor 28 van de 44 treffers en de derde schakel van het trio MSN, Neymar Jr., scoorde 6 keer.

Topscoorder lijst 2016

Speler              Team     Goals