Nieuws Juli 2013

Barça op 30 juli in Polen

Om de Poolse supporters alsnog de gelegenheid te geven om van de spelers van de Catalaanse club te genieten, zal de vriendschappelijke wedstrijd tussen Barça en Lechia Gdansk op 30 juli worden gespeeld. Het duel begint om 20.45 uur in de PGA Arena in Gdansk, wat plaats biedt aan 40.000 supporters.

Het vriendschappelijke duel zou eerst op zaterdag 20 juli worden gespeeld, maar vond door het slechte nieuws rond de gezondheid van Tito Vilanova geen doorgang. Zowel Barça als Lechia Gdansk zijn blij met het harde werk van de organisatoren om alsnog een wedstrijddatum te vinden. Tevens was de clubleiding van de Blaugrana’s verheugd met het begrip van de organisatoren om medewerking te willen verlenen aan verplaatsing van de oefenwedstrijd.

De spelers van FC Barcelona die aan de Confederations Cup hebben meegedaan, sluiten komende week aan bij de selectie om deel te nemen aan de voorbereiding. Het is mogelijk dat enkele van deze spelers alsnog naar Polen afreizen om bij de wedstrijdselectie aan te sluiten. Dit wordt op een later tijdstip door de technische staf van Barça besloten.