Nieuws Maart 2024

Yamal bezorgt Barça 3 punten

Lamine Yamal, 16 lentes jong, supertalent. Niet te stoppen, een geweldige techniek. Een prachtig schot in de hoek van het doel van Mallorca: 1-0. 3 punten. Spelend in een elftal met veel geblesseerden. Altijd dreigend. Terecht bekroond als “Man of the match”.

Nog zo’n talent: Cubarsí. Superieur in de verdediging. Klein van formaat maar o zo sterk aan en zonder de bal. Voor hem zou de titel “Man of the match” ook gelden. Beide spelers vanuit de jeugdopleiding. Wat gaan we nog veel plezier aan ze beleven!!

38.000 toeschouwers zagen een matig begin van de wedstrijd, Ze zagen Xavi niet; geschorst na 5 gele kaarten. Zijn broer Oscar nam het van hem over. Met succes! Lewandowski kreeg rust ivm de aanstaande wedstrijd tegen Napoli. Mark Guiu nam het van hem over. Weer zo’n talent!

Het spel aan beide kanten bestond vooral uit schoten vanuit de 2e lijn. Beide doelmannen hadden daar geen moeite mee. Trouwens, ter Stegen speelde zijn 400e wedstrijd voor Barça. In de 23e minuut een penalty voor Barça na een overtreding op Raphinha. Gúndogan legde aan maar de keeper van Mallorca stopte de inzet. Helaas, geen doelpunt.

Richting de rust kwamen er toch wel wat kansen aan beide kanten. Kansen voor Mallorca (o.a. door Larin) en voor Barça (Félix). In de 37e minuut nog meer blessureleed: Lopéz verving de geblesseerde Raphinha. Voor de rust nog een tweetal kansen voor Barça (o.a. een kopbal van Fermín). Helaas geen doelpunten. Ruststand: 0-0

Na de rust een hoger tempo van Barça. In de 51e minuut een schot van Yamal op de dwarsligger. Zo dichtbij! In de 60e minuut een gevaarlijk schot van Gúndogan. Coach Oscar bracht Roque en Lewandowski binnen de lijnen. De 3 punten zijn o zo noodzakelijk!

Maar wij hebben Lamine Yamal. Met een prachtig schot in de 73e minuut (met rechts naar binnen en met links uithalen) zorgde hij voor de 1-0. Zelden een speler zo blij gezien. Spelers en technische staf vielen elkaar in de armen. Het hele stadion in extase!!

Mallorca realiseerde zich dat er niets meer te halen was. Back to the Island! Gúndogan werd nog vervangen door Romeu maar beide ploegen kwamen niet meer tot scoren. Een heeeeele belangrijke overwinning.

Volgende tegenstander: Napoli 12 maart 2i:00. Alle ballen op Yamal!!

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Martínez, Cancelo, Koundé, Cubarsí, Christensen, Gúndogan (87”Romeu), Raphinha (“37 López), Félix (62”Roque), Yamal, Guiu (61”Lewandowski)

Foto:fcbarcelona.com