Nieuws Juni 2015

Deulofeu naar Everton

Al eerder was bekend dat Gerard Deulofeu zeer waarschijnlijk zijn loopbaan bij Everton zou gaan vervolgen, en nu is de kogel dan ook echt door de kerk. FC Barcelona heeft bekend gemaakt dat er een akkoord is bereikt met de clubleiding van Everton, waar de vleugelspeler al eerder op huurbasis een jaar voor uitkwam. Het zal hier gaan om een transfer, al heeft Barcelona wel clausules in de contracten vastgelegd. Hierdoor hebben ze onder andere het eerste recht om toe te happen wanneer Everton de Spanjaard, die al international is, wil verkopen. Ook moet Everton meewerken aan vastgelegde afspraken wanneer Barcelona toch wil besluiten de speler terug te halen, zodat dit geen moeilijkheden kan veroorzaken. Deulofeu gold jarenlang als een gigantisch talent en het grootste pareltje dat rondliep in de Catalaanse jeugdopleiding, maar met concurrentie van het aanvalstrio Messi - Neymar - Suárez en ook nog eens Pedro was speeltijd een onrealistische verwachting. Afgelopen jaar kwam hij uit voor Sevilla, waar hij erg wisselvallig presteerde.