Nieuws Januari 2021

Elche CF - FC Barcelona: 0-2

Voor aanvang van de wedstrijd bezette Elche Club de Fútbol (uit Elx - opgericht in 1923, regio Valencia, provincie Alicante) de 18e plaats in La Liga (in de gevarenzone dus). De wedstrijd werd gespeeld in het Estadio Manuel Martinez Valero. Trainer Jorge Almirón.

Alweer de 7e uitwedstrijd op rij en alweer 3 punten voor Barça. Het was eenrichtingsverkeer. Barça viel aan en Elche verdedigde. Echt een ploeg die te maken heeft met het degradatiespook. Mooi stadion, dat wel. Bij Barça ontbrak Messi nog vanwege een schorsing. In de 1e helft was er weinig te beleven. Tot aan minuut 39 toen Frenkie vanuit een kluts de bal het laatste tikkie gaf: 0-1 en verdiend. In de 40e minuut de eerste echte kans voor Elche. Rust: 0-1.

In de 2e helft voerde Barça de druk op. Behalve dan in de 56e minuut. Na een verdedigingsfout kon een speler van Elche recht op Ter Stegen afgaan. Maar Ter Stegen bleef goed kijken en pareerde de inzet. Wat een grote kans! Trincao kwam Dembélé vervangen en dat bracht meteen meer gevaar voor het doel van Elche. In de 83e minuut een fraai schot van Trincao, vakkundig gestopt door de goalie van Elche. In de 87e minuut een prima kopbal van Trincao. Het 2e doelpunt was dichtbij.

Gouden wissel van Koeman: Puig voor Pedri. De 0-2 werd namelijk gescoord door een kopbal van Puig op aangeven van Frenkie de Jong. De buit was binnen. Geen sprankelend voetbal. Wel mooie individuele acties. Het elftal van Barça straalde ook de hele wedstrijd uit dat het vandaag wel zou gaan lukken. Balbezit: 67%. Wel 2 gele kaarten voor Sergio en Griezmann (die weer hard werkte).
Komende woensdag de bekerwedstrijd uit bij Rayo Vallecano. En dan zondag de 31e eindelijk weer eens thuiswedstrijd (tegen Athletic Club de Bilbao). Visca Barça

Opstelling: Ter Stegen, Araujo, Mingueza, Umtiti, Jordi Alba, Sergio Busquets, Frenkie de Jong, Griezmann, Pedri (87”Puig), Dembélé (74”Trincao), Braithwaite

Foto:fcbarcelona.com