Nieuws Augustus 2023

Antivoetbal - FC Barcelona: 0-0

Deze wedstrijd tussen Getafe en FC Barcelona werd voor de 19e keer gespeeld. 3 x winst voor Getafe. Vele gelijke spelen. En als je de wedstrijd hebt gezien dan is het duidelijk waardoor het komt: koste wat het kost probeerde Getafe minimaal een punt te pakken tegen Barça. En dat is gelukt: schoppen, aan het shirt trekken, elleboogjes, veel theater, tijdrekken en ga zo maar door. 6 verdedigers op 1 lijn!! Wie verzint zoiets?!

En dan was de 1e kans ook nog voor Getafe. Met z’n allen op de scheidsrechter: het was toch een penalty! De hele wedstrijd door. En de scheidsrechter had geen enkele grip op de wedstrijd. Overtredingen van voornamelijk Getafe niet bestraffen. Op de enkels of de achillespees. Maakt niet uit, gewoon doorvoetballen.

In de 25e minuut een kans voor Romeu, net langs het doel. Even later een knappe redding van Ter Stegen. Kans voor Raphinha in de 37e minuut. Geen geluk. Wel een rode kaart voor Raphinha in de 42e minuut. Na de rust kwam Abde voor Christensen. In de 57e minuut een 2e gele kaart voor Mata. Met rood van het veld.

Barça bleef knokken tegen een blauwe muur. In de 62e minuut kopkans voor Lewandowski, net voor het doel weggekopt door Getafe. Alsof de scheidsrechter nog niet genoeg aanwezig was, gaf hij Xavi in de 70e minuut de rode kaart. Blijkbaar te veel geprotesteerd! Was trouwens alle reden toe.

Yamal kwam voor Romeu. Nog een kans voor Abde. In de 77e minuut Ansu Fati voor Gúndogan en Gavi voor Pedri. Ansu Fati schoot net over het doel. Penalty!! Lewandowski werd onderuit gehaald. Maar de scheidsrechter besliste anders: vooraf een handsbal van Gavi. De scheidsrechter had het weer beter gezien. Ongelofelijk, absoluut geen hands!

Bij het laatste fluitsignaal trokken de kruitdampen op: Getafe en Barca ieder een punt na een slagveld. Barça was ook niet in zijn beste doen maar het is ook wel erg lastig voetballen tegen zo’n ploeg. Volgende week tegen Cádiz zal het anders gaan!

Visca Barca!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Christensen (46”Abde), Koundé, Araújo, Frenkie, Gündogan (77”Ansu Fati), Romeu (75”Yamal), Pedri (77”Gavi), Raphinha, Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com