Nieuws Mei 2023

Uitglijder FC Barcelona: 1-2

Het is de spelers van Barça niet gelukt de knop om te zetten na een week vol festiviteiten, huldigingen en diners. Slechts 1 training vooraf aan de wedstrijd tegen Real Sociedad. De Basken hadden de punten hard nodig in de strijd om de 4e plaats.

Ze gingen dan ook voortvarend van start en kwamen na 5 minuten op 0-1 door een doelpunt van Merino. Barça deed zijn best: in de 15e en 18e minuut 2 kansen voor Kessié die beiden het doel niet vonden. In de 26e minuut een aardige kopkans van Lewandowski die over het doel ging.

Ter Stegen was weer 1 van de uitblinkers. Prima redding in de 30e minuut. Het tempo was te laag, de nauwkeurigheid ver te zoeken en de druk niet effectief genoeg. Sociedad speelde met een sterke achterhoede en loerde op de counter.

Alonso kwam voor Koundé, Ferran voor Kessié en Fati voor Raphinha. Ondanks de goede bedoelingen van Xavi leverden de wissels niet veel op. Sterker nog: 0-2 in de 70e minuut door een scherpe counter en een doelpunt van Söderloth. Verdiende voorsprong voor de Basken.

FC Barcelona bleef maar aanmodderen (de toeschouwers waren dan ook niet tevreden). Kleine kansjes, niet gericht op het doel. Nog maar weer eens een prima redding van Ter Stegen. Garcia kwam voor Sergio en Pablo Torre kwam voor Dembélé (die zijn eigen wedstrijd speelde).

In de 90e minuut de eretreffer: Lewandowski kopt de 1-2 binnen. Alweer zijn 22e doelpunt. En dat was het dan.

Na de wedstrijd de huldiging i.v.m. het kampioenschap. Sergio haalde de beker op en het feest kon beginnen. Na 4 jaar weer de titel. De spelers vierden het groots. Sergio en Xavi hielden beiden een toespraak. Dank aan de club, de staf en de geweldige supporters (over de hele wereld).

Om af te sluiten met:

Visca Barça!!
Visca Catalunya!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Christensen, Alba, Koundé (46”Alonso), Kessié (60”Ferran), Frenkie, Sergio (84"Garcia), Dembélé (86”Pablo Torre), Raphinha (60”Fati), Lewandowski

Foto:fcbarcelona.com