Nieuws September 2023

Osasuna – FC Barcelona: 1-2

Een moeizame wedstrijd tegen Osasuna uit Pamplona. Barça begon goed met een schot op de paal van Frenkie in de 1e minuut. Het was een intense wedstrijd tegen een goed spelend Osasuna. Vooral rommelig van de kant van FC Barcelona. Mede door het spel van Osasuna.

Kans in de 22e minuut voor de gastheren. Ter Stegen wist er wel raad mee. Barça had moeite om in de 16 te komen. Er stonden dan ook bijna iedere keer 8 verdedigers uit Pamplona te wachten. Nog wel een schot in de 26e minuut (op doel) van Lewandowski. In de 31e minuut een kans voor Osasuna maar ter Stegen stond weer op de goede plek.

Rust 0-0? Daar dacht Koundé anders over. Een prima geplaatste kopbal (volgend vanuit een hoekschop) in het netje: 0-1. De voorsprong was niet echt verdiend maar meer dan welkom. Drie debutanten bij Barça in de 2e helft: Joáo Cancelo, Joáo Félix en Inigo Martinéz.

Het spel werd er niet veel beter van. Osasuna bleef aandringen zonder veel kansen te creëren. Totdat in de 75e minuut Avilla het op zijn heupen kreeg: een mooi schot met links in het uiterste hoekje: 1-1 (binnenkant paal). Ter Stegen had er niet op gerekend. Osasuna schakelde nog een tandje bij (met de steun van het fanatieke publiek). Geen echt grote kansen.

Wel voor Barça. Catena trok Lewandowski in de 16 naar beneden: penalty!! Rode kaart voor Catena (doorgebroken speler). Robert benutte de strafschop: 1-2. Enorme blijheid!! Extra tijd: 10 minuten. Barça kwam niet meer in gevaar en nam zo de drie punten mee naar Barcelona.

Niet echt verdiend, hard gewerkt, goede doelpunten: zo word je kampioen!!

Volgende wedstrijd: zaterdagavond 16 september thuis tegen Real Betis (21.00 uur).

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Christensen (90”Martínez), Koundé, Roberto (59”Cancelo), Frenkie, Gúndogan, Romeu (80”Joáo Félix), Gavi, Yamal (59”Torres). Lewandowski (90”Raphinha)

Foto: fcbarcelona.com