Nieuws Januari 2012

Espanyol - FC Barcelona 1-1

FC Barcelona heeft duur puntenverlies geleid bij stadgenoot Espanyol. De thuisploeg wist vlak voor het einde de 1-1 en dus eindstand binnen te koppen.

Ondanks dat de eerste helft voornamelijk op de helft van de thuisploeg werd gespeeld, konden de Blaugrana's niet veel gaatjes vinden in de goed georganiseerde verdediging van Espanyol. De eerste, grote kans van de wedstrijd was voor Espanyol, maar na een redding van Valdés kon Piqué de rebound van de lijn halen. Niet veel later was het wel raak, maar dan aan de andere kant. Een goede voorzet van Alves werd knap binnen gekopt door Fàbregas, alhoewel de keeper van Espanyol, Alvarez, de bal had moeten hebben. Het lukte FC Barcelona niet om de voorsprong uit te breiden, daar waar Espanyol de achterstand ook niet weg kon werken.

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd: Barça zocht een opening, waar Espanyol goed stond. De wedstrijd kwam veel stil te liggen en beide ploegen creëerden weinig. Toch wisten de Blaugrana's twee keer de paal te raken, maar dat is niet genoeg. Na een wat saaie beginfase van de helft, kwam er wel nog een hectische eindfase. Espanyol wist uit het niets de gelijkmaker binnen te koppen, waarna Barça vol op zoek ging naar de winnende. Piqué raakte de paal, waarna een handbal de 1-2 voorkwam. De scheidsrechter zag het niet en dus eindigde de Catalaanse derby in 1-1.

FC Barcelona staat nu vijf punten achter op Real Madrid, met nog 21 wedstrijden te gaan.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Puyol, Piqué, Abidal, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi, Fàbregas (85' Keita) en Sánchez (72' Pedro).

Bekijk hier de samenvatting van Sport1.