Nieuws April 2024

FC Barcelona hard onderuit

Met 11 tegen 11 zou het al een zware klus worden maar met 10 tegen 11 bleek het onmogelijk PSG te verslaan. Breekpunt in de wedstrijd was de rode kaart voor Araújo in de 29e minuut van de wedstrijd. Doorgebroken speler (net buiten de 16) en de scheidsrechter kon niet anders dan de rode kaart aan Araújo te tonen.

PSG begon sterk aan de wedstrijd maar het was Raphinha die de 1-0 voor zijn rekening nam (na een assist van Yamal). In de 20e minuut een goede kans voor Lewandowski: net over het doel. Eerste echte kans voor PSG in de 27e minuut. Ter Stegen hield de bal tegen. Martinez kwam Yamal vervangen om zo weer 4 verdedigers te hebben (en 2 aanvallers).

Barça was niet in zijn allerbeste doen; de ploeg leed veel balverlies. In de 39e minuut de 1-1 door een hard geplaatst schot van Dembélé. Ruststand 1-1. Alles is nog mogelijk.

Na rust een getergd PSG dat de overwinning rook met 11 tegen 10. In de 54e minuut de 1-2 door Vitinha met een geplaatst hard schot. Gúndogan deed iets terug door de buitenkant van de Franse paal te raken. Na alle opmerkingen en wangedrag werd Xavi getrakteerd op een rode kaart. Eigenlijk totaal onacceptabel en zeker niet de eerste keer.

In de 58e minuut een overtreding in het strafschopgebied door Cancelo. De scheidsrechter was resoluut in zijn beslissing: penalty. Mbappé legde aan en schoot de 1-3 hard binnen. Barça moest wel wisselen om zo nog te redden wat er te redden viel.

In de 61e minuut kwam Torres voor Pedri; meer aanvalskracht. Gúndogan drong nog diep door bij de Parijzenaren maar een penalty zat er echt niet in. In de 72e minuut nog een vlammend schot van Lewandowski maar Donnarumma stond op de goeie plaats.

Nog 2 wissels: Félix voor Cancelo en López voor Frenkie. In de 89e minuut het eindoordeel: bij een uitval scoorde Mbappé de 1-4.

Onze jongens hebben gevochten als leeuwen, speelden niet hun beste wedstrijd en dat was wel nodig tegen het overheersende PSG. Revanche: El Clásico as. zondag!!

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Koundé, Araújo, Cubarsi, Cancelo (82”Félix), Pedri (61”Torres), Gúndogan, Frenkie (82”Lopez), Yamal (34”Martínez), Lewandowski, Raphinha

Foto: fcbarcelona.com