Nieuws April 2024

Fan Club Barcelona 25 jaar

Een gedenkwaardige dag: 9 april 1999 de officiële oprichting van de Fan Club Barcelona. Op de dag af 25 jaar geleden. Het was de tijd waarin vele Nederlandse spelers bij FC Barcelona voetbalden. Frank & Ronald de Boer, Marc Overmars, Winston Bogarde en Philip Cocu. Om er maar een paar te noemen.

En natuurlijk niet te vergeten Johan Cruijff en Johan Neeskens (in de periode daarvoor). Rinus Michels werd de trainer van Barça vanaf 1971 (nog ver voor de oprichting van de fanclub). Legendarisch spelers en trainers. Een rijke geschiedenis.

Mes que un club. Mes que un supportersclub. We zijn de op 1 na grootste supportersclub in Europa. Het bestuur bestaat uit 4 leden en de redactie van het magazine bestaat uit 10 leden.

Gezocht: nieuwe vrijwilligers bv. voor het magazine of voor 1 van de activiteiten. E-mail: info@fanclubbarcelona.nl

Ereleden: Johan Cruijff (RIP), Ronald Koeman, Johan Neeskens, Frenkie de Jong en Joan Laporta.

Activiteiten: een full-color magazine (4 x per jaar), penya-bijeenkomsten rond El Clásico (afhankelijk van de dag en het tijdstip), fanreizen, nieuwsdienst met bijna elke dag nieuws (ook voor wat betreft het vrouwenvoetbal), een schitterende website, contacten met FC Barcelona en diverse Penyes. En dat is nog niet alles.

Wij zijn er klaar voor!! Op naar de volgende 25 jaar!!!

Visca Barça!!!