Nieuws December 2010

Officiële mededeling Osasuna trip

Barcelona heeft een officiële mededeling gedaan omtrent de wedstrijd Osasuna-Barcelona. Sinds vrijdag avond was de club al op de hoogte van de staking van de luchtverkeersleiders in Spanje. In die nacht heeft de voorzitter Rosell contact gelegd met Spaanse voetbalbond (RFEF) over de situatie. Toen is besloten dat ze zich aan de officiële reisplannen zouden houden. Zaterdagochtend om 9.00 uur melde iedereen zich bij Camp Nou waar bleek dat alle vluchten geannuleerd waren, maar dat in de loop van de ochtend er alsnog een vliegtuig richting Pamplona zou gaan. Nadat ook dit niet doorging besloot de RFEF het duel uit te stellen naar zondag 17.00u. Wat ook voor Barcelona slecht uitkwam in verband met het Champions League duel van dinsdag. Barcelona zou in dat geval om 17.00u zaterdag met een hogesnelheidslijn vertrekken naar Pamplona. Om 15.00u kreeg Barcelona alsnog te horen van de RFEF dat het duel zaterdag moest plaatsvinden, mocht er niet gespeeld worden zou Barcelona 3 punten direct inleveren. Vanaf dat moment is er een weer een nieuw reisplan gemaakt. Om 16.00u vertrok de selectie naar Zaragoza waar ze om 17.45 aankwamen. Daar pakte Barcelona de bus naar Pamplona die net na 20.00u arriveerde.