Nieuws November 2022

Barça wint uit bij Osasuna

Eindstand: 1-2.

Dit zijn wedstrijden die belangrijk zijn voor het behalen van de titel. Bij thuiswedstrijden wordt de tegenstander onder druk gezet. Osasuna probeerde dat ook en dat had in de 1e helft zeker zijn rendement. Na 6 minuten de 1-0 door een doelpunt van David Garcia. De supporters in het stadion (El Sadar) gingen er eens goed voor zitten.

En na 30 minuten kwam Barça met een man minder te staan. 2 x geel voor Lewandowski. Dat is dus rood. 2x een overtreding van de anders zo gedisciplineerde Pool. Zonder de targetman probeerde Barça zijn spel te spelen maar dat viel tot aan de rust niet mee. Pedri nam in de 2e helft de ploeg mee en scoorde zelf in de 48e minuut de 1-1. Na een uitstekende pass van Jordi Alba.

Dat is mooi: 10 man tegen elf. Maar zoals zo vaak speelden die 10 beter dan de 11 van Osasuna. Smet op de wedstrijd was de rode kaart voor Gerard Pique na aanhoudelijk commentaar op de leiding. Gerard had natuurlijk wel gelijk……….

Barça bleef knokken voor elke meter. Ferran Torres scoorde in buitenspelpositie. Ter Stegen stond weer eens op de goede plek. En met nog 5 minuten te gaan was Barça dichter bij een doelpunt dan de gastheren uit Pamplona. En daar was ie dan: de verdiende goal voor Barça. Prachtige pass van Frenkie op het hoofd van Raphinha: 1-2. 3 punten in de pocket!!

Voorsprong op Madrid: 5 punten. Madrid heeft donderdag nog een wedstrijd tegoed. Maar: wij staan bovenaan, wij staan bovenaan (x10). Eerstvolgende wedstrijd in La Liga: 31 december tegen Espanyol.

De fanclub Barcelona wenst alle spelers een geweldig en succesvol WK! Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Alba, Alonso, Christensen (74”Gavi), Balde, Frenkie, Busquets, Pedri (89”Riad), Torres (78”Fati), Lewandowski, Dembélé (78”Raphinha)

Foto:fcbarcelona.com