Nieuws Februari 2009

Op naar de Derby!

Morgen beginnen de Blaugranas aan de voorbereiding op de stadsderby van aanstaande zaterdag, thuis tegen Espanyol. Hoewel de stadsgenoot van Barcelona niet in beste doen is dit jaar, blijft deze derby een wedstrijd op zich.

Bovendien is het de eerste wedstrijd in een reeks van zware en belangrijke matchen. Zo speelt Barcelona de komende 4 weken maar liefst 7 (!) wedstrijden, waaronder de tweestrijd met Olympique Lyon. Ook in de Primera Division staat er een pittige ontmoeting te wachten. Op 1 maart dient er namelijk afgereisd te worden naar het Vicente Calderon stadion voor de clash met Atletico Madrid.

Gelukkig kent trainer Pep Guardiola weinig fysieke problemen in zijn selectie. Alleen Milito ontbreekt nog en ook Puyol kampt met een lichte blessure, maar de verwachting is dat de Catalaan snel weer mee kan spelen. Bovendien heeft Guardiola vanaf heden de beschikking over de topscoorder  van Europa, Samuel Eto'o.

Kortom, redenen genoeg om het zware programma van de komende maand met vertrouwen tegemoet te zien!