Nieuws September 2014

Op naar Parijs!

Maandagmorgen is de selectie van FC Barcelona met het vliegtuig van El Prat vertrokken naar Frankrijk. Dinsdagavond zullen de blaugranas het in Parijs opnemen tegen Paris Saint-Germain in de tweede ronde van de groepsfase Champions League (20.45u).

Voetbaldirecteur Andoni Zubizarreta, die met het team is meegereisd, sprak voor vertrek met de media en verwacht een uitstekende wedstrijd tussen Barça en PSG. “Dit is de Champions League tegen een belangrijke tegenstander met een geweldige selectie en geweldige spelers. Het wordt een topwedstrijd.”
Paris Saint-Germain kwam in de eerste speelronde niet verder dan een gelijkspel tegen Ajax. ‘Zubi’ weigert het treffen tussen Barça en PSG te bestempelen als een clash tussen de twee favorieten voor de volgende ronde. “De groepsfase is pas net begonnen. Pas na de eerste drie wedstrijden mogen de rekenmachientjes tevoorschijn gehaald worden. Nu heeft ieder het nog in eigen hand.”

Luis Enrique heeft een 20-koppige selectie meegenomen naar de Franse hoofdstad. Gerard Piqué en Jordi Alba zijn daarin teruggekeerd en hoewel dat aanvankelijk ook gold voor Douglas, is de Braziliaan op het laatste moment wegens een gekneusde voet vervangen door Martín Montoya. Enrique had ook plek voor Munir El Haddadi en Sandro Ramírez van Barça B. Dit betekent dat Thomas Vermaelen achter is gebleven, samen met de geblesseerde Rafinha en keeper Masip.

De volledige selectie: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Rakitić, Sergio Busquets, Xavi, Pedro, Iniesta, Messi, Neymar, Mascherano, Bartra, Montoya, Jordi Alba, Sergi Roberto, Adriano, Dani Alves, Mathieu, Sandro en Munir.