Nieuws Augustus 2018

10 jaar Piqué

Op 13 augustus 2008 maakte Gerard Piqué zijn debuut in de met 4-0 gewonnen kwalificatiewedstrijd tegen het Poolse Wisla Kraków. Voor de verdediger heel speciaal. “Het was het eerste officiële duel en we speelden thuis, dat is heel speciaal. Ik maakte mijn debuut en we wonnen. Toen ik het stadion verliet, was ik heel gelukkg”, blikte Piqué terug.

De verdediger heeft dat gevoel van geluk nooit verloren. “Ik voel me bevoorrecht en ik heb al die tijd genoten om te mogen spelen in deze ploeg en dat wil ik doen tot ik bij Barça stop als voetballer”, vertelde de Catalaan, die vervolgde met: “Daarnaast heb ik nooit verwacht zoveel prijzen te winnen.” Piqué weet hoe hoog het niveau ligt bij Barça: “Er wordt veel van je gevraagd als je voor FC Barcelona speelt, vooral als verdediger. Je moet altijd voor je plek blijven vechten. Daarnaast doet iedere club een stapje meer tegen Barça”, aldus de verdeciger.

Een van de mooiste hoogtepunten bij de blaugranas vindt Piqué de
Champions League finale van 2015 in Berlijn. “Aan het begin van het seizoen ging het nog best moeizaam, maar we eindigde het jaar heel goed. We hadden dat jaar alles gewonnen”, vertelde Piqué trots.

Foto: www.fcbarcelona.cat