Nieuws April 2014

15 jaar Fan Club Barcelona!

Op 9 april 2014 viert de Nederlandse Fan Club Barcelona haar vijftienjarig bestaan. De landelijke penya (Catalaans voor fanclub), met onder haar 1.250 leden ook Barça-fans uit Vlaanderen, laat dat niet onopgemerkt aan zich voorbij gaan en start vanaf woensdag een aantal jubileumacties.

Opgericht als een spontane en ludieke geste tijdens de hoogtijdagen van het Barça van Louis van Gaal in 1999 zag de fanclub de komst van vele Nederlandse spelers naar Camp Nou in de daaropvolgende jaren als een bevestiging van de innige band tussen Nederland en Barcelona. Ook na het vertrek van de Nederlandse kolonie bleef de fanclub fier overeind; de komst van Ronaldinho en Frank Rijkaard betekende een forse stap naar een groter ledenaantal. De leden konden zich prima identificeren met de vernieuwde
'Cruijff-speelwijze' van de Blaugranas, die later door Pep Guardiola werd geperfectioneerd. De opkomst van Messi deed de rest; hij zorgde er met onder anderen Xavi en Andrés Iniesta voor dat FC Barcelona toonaangevend werd in de voetbalwereld.

De fanclub is bijzonder trots op haar ereleden. Zowel 'el Salvador' Johan Cruijff als Johan Neeskens sloten zich als erelid van harte bij de fanclub aan. Uit de bestuursgelederen van FC Barcelona deden dat de inmiddels ex-voorzitters
Joan Laporta en Sandro Rosell ook.

Met de jaren groeide het aantal georganiseerde activiteiten voor de leden, waaronder het viermaal per seizoen uitgeven van een full color glossy magazine, het twee keer per jaar op wisselende voetballocaties organiseren van een landelijke penyabijeenkomst rond de wedstrijden tegen Real Madrid, en het in samenwerking met NBD Sports meerdere malen per seizoen organiseren van fanreizen naar Camp Nou. Leden worden via digitale nieuwsbrieven wekelijks van de laatste nieuwtjes op de hoogte gebracht en op de Facebook en Twitter accounts van de fanclub volgen vele fans, die een wedstrijd van FC Barcelona om uiteenlopende redenen niet kunnen zien, deze via het live tweetverslag op de fanclub's Twitteraccount. Een zeer gewaardeerde service, mede waardoor deze Twitteraccount al bijna 4.500 volgers heeft.

Speciaal voor het vijftienjarige bestaan heeft de fanclub een jubileumpagina aangemaakt op de website waarop teruggekeken wordt op de afgelopen jaren die de fanclub overweldigend veel bijzondere momenten brachten.
Lees HIER alles over de 15 jaar Fan Club Barcelona!

Wil je ook niets missen van Barça en kans maken op alle speciale jubileumacties? Word dan nu lid van de Fan Club Barcelona en
betaal voor de rest van dit seizoen slechts € 9,95!!
Kijk voor meer informatie snel HIER verder!!