Nieuws Maart 2011

26 competitieduels zonder nederlaag

FC Barcelona kwam zondagavond niet verder dan een 1-1 gelijkspel op bezoek bij Sevilla, maar hiermee evenaarde de ploeg van Guardiola wel een fraai clubrecord: Barcelona is nu 26 competitiewedstrijden op rij zonder nederlaag. Dat gebeurde één keer eerder. In het seizoen 1973-1974 presteerde het Barcelona van trainer Rinus Michels en Johan Cruijff hetzelfde. Als Barça komende zondag het thuisduel met Getafe niet verliest, dan is het alleen recordhouder. Overigens is de reeks van nu al indrukwekkender dan die in de jaren '70. Destijds speelde de ploeg zeven keer gelijk en won het negentien van de 26 partijen. Dit seizoen speelde Barça slechts 3 keer gelijk tegen Real Mallorca, Sporting Gijón en Sevilla waarbij het drie keer 1-1 werd en won het dus 23 maal.

Barcelona bleef daarnaast voor de 21e keer op rij ongeslagen in een uitwedstrijd voor de Primera División. Daarmee scherpten de Catalanen hun record verder aan. Sinds de nederlaag op het veld van Atlético Madrid (2-1) op 14 februari 2010 won Barcelona 17 uitduels en speelde 4 keer gelijk.