Nieuws Juli 2010

28 man naar Azië

Maar liefs 28 spelers maken zich op voor de trip naar Azië. Met de terug gekeerde Messi en Alves zullen 11 spelers uit het eerste team mee reizen. Guardiola neemt 17 spelers mee van Barça Atlètic. Bojan en Jeffren zullen niet mee gaan, zij zijn opgeroepen voor Spanje onder 21. Abidal die tijdens het duel tegen Valeranga nog ontbrak is nu fit genoeg om mee te gaan. Een opvallende naam in de selectie is Hleb. Het is nog onduidelijk waar de toekomst van de Wit-Rus ligt. In de Media zouden enkele Engelse clubs geïnteresseerd in hem zijn. Omdat de Spelers uit de Spaanse selectie nog steeds genieten van hun vakantie kan Guardiola veel spelers uit Barça Atlètic oproepen. Tegen Valerenga maakte een aantal spelers al een goede indruk. Zondag zal Barça richting Azië vliegen met als eerste bestemming Seoul. Woensdag zal het eerste oefenduel zijn tegen het K-League All Star team. Na de wedstrijd zal er verplaatst worden naar Peking. Zondag zullen ze het daar opnemen tegen Guoan. Kort daarna reizen de blaugranas weer terug naar Barcelona om te beginnen aan de voorbereiding op de supercup tegen Sevilla.

Selectie Azië-tour:

Pinto, Miño, Oier, Ilie, Sergi Gómez, Milito, Maxwell, Riverola, Jonathan dos Santos, Víctor Sánchez, Jonathan Soriano, Adriano, Armando, Dalmau, Benja, Ibrahimovic, Edu Oriol, Keita, Muniesa, Nolito, Sergi Roberto, Víctor Vázquez, Fontàs, Abidal, Alves, Messi, Hleb en Tello.