Nieuws Juli 2021

5e aanwinst: Yusuf Demir

De 18-jarige Yusuf Demir heeft een contract getekend bij FC Barcelona. Hij wordt gehuurd van Rapid Wien. Vele clubs zaten achter hem aan. Yusuf speelde voorheen in Barcelona B. Hij is een linkermiddenvelder die ook in de aanval te vinden zal zijn. Joan Laporta en Rafael Yuste waren bij de ondertekening aanwezig, evenals de familie van Yusuf en zijn vrienden. Bij Barça TV gaf hij aan erg blij te zijn te mogen spelen bij de beste club van de wereld. Hij heeft er wel verstand van!

Yusuf Demir is geboren Oostenrijker (2 juni 2003). Lengte :1.73. In 2019 maakte hij de overstap naar het eerste elftal van Rapid Wien. In 2021 werd hij uitgeleend aan Barça B. In zijn jeugdjaren speelde hij voor First Vienna FC en Rapid Wien (vanaf 2013). Hij speelde 28 wedstrijden voor Rapid Wien; in totaal 6 doelpunten.  Hij speelde in de vertegenwoordigde teams van Oostenrijk (-15, -17, -21, 1 interland A-selectie). 19 doelpunten in -15 en -17. Een groot talent!

We wensen Yusuf veel plezier en geluk bij de mooiste club van de wereld: FC Barcelona!!

N.B. Nog even over EURO2020 en de Copa America: Pedri is verkozen tot de beste jonge speler van EURO2020. Wij wisten dat al lang maar nu weet iedereen het. Copa América: Messi is uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. En nu maar hopen dat hij snel bijtekent.

Foto: fcbarcelona.com