Nieuws Oktober 2011

9 november eerste duel Spaanse Cup

Op 9 november aanstaande zal Barça haar debuut maken in de Spaanse Cup. De wedstrijd is naar voren gehaald in de planning, omdat Barça in december, wanneer de eerste rondes voor de Spaanse Cup gepland staan, deel zal nemen aan de Wereldbeker voor Clubs.

Maandag publiceerde de Spaanse Federatie de data voor de wedstrijden tussen de laatste 32 van de Spaanse Cup, dat in een tweeluik gespeeld zal worden. Barça zal op 9 november spelen, terwijl Atlético Madrid en Sevilla pas op 8 december zullen spelen. De andere wedstrijden staan gepland voor 13 december. In de loting, die aanstaande vrijdag (14 oktober) gehouden zal worden, zullen alle teams uit de eerste divisie gekoppeld worden aan een tegenstander uit lagere divisies. Eveneens staat vast dat de topteams de return wedstrijd van het tweeluik in eigen huis zullen spelen.

FC Barcelona is overigens met de Spaanse bond overeengekomen dat coach Guardiola zal kunnen beschikken over zijn Spaanse internationals. De internationals die door bondscoach Vicente del Bosque opgeroepen zullen worden voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland, zaterdag 12 november, hoeven zich dankzij deze overeenkomst pas ná de bekerwedstrijd bij de nationale selectie te melden.