Nieuws Mei 2011

Abidal bedankt Puyol

Na een geweldige wedstrijd met mooie doelpunten, was de finale een geslaagde voetbalavond. Toch was misschien het mooiste moment wel weggelegd voor Abidal. Vlak voor het eind van de wedstrijd mocht Puyol ook nog een paar minuten meespelen in de finale, daardoor kreeg hij de aanvoerdersband van Xavi. Maar aan het eind van de wedstrijd had Puyol deze band afgegeven aan Abidal, waardoor dus niet Puyol maar Abidal als eerste de Champions League Cup omhoog mocht houden.

Na afloop vertelde de emotionele Abidal, dat hij zijn gevoelens niet kon omschrijven en dat hij Puyol ontzettende dankbaar was voor dit geweldige gebaar. Guardiola wist van te voren niet dat Puyol dit moment aan Abidal zou schenken, omdat hij vond dat Puyol dit moment ook had verdiend.